Az Apple mobilkészüléke drága, nincs benne Wi-Fi, és a felhasználók az App Store-t sem szeretik - ezzel magyarázzák, hogy két hét alatt mindössze öt iPhone-t adott el Kína legnagyobb webáruháza.
A Taobao.com, Kína legnagyobb webáruháza két hete vette fel kínálatába az Apple mobilkészülékét, a tengerentúlon és Európában is igen népszerű iPhone-t, amelyet a távol-keleti országban a China Unicom forgalmaz. A weboldal adatai szerint ezen idő alatt országszerte mindössze öt készüléket vásároltak a felhasználók, legalábbis a Taobao.com felületén keresztül. Egészen pontosan két 8 GB-os és három 16 GB-os telefont tudott eladni az eBay kínai megfelelője. Igaz ugyan, hogy a szolgáltató, a China Unicom is értékesíti az iPhone-t saját internetes áruházán keresztül, amely nem közöl ilyen számokat, de a viszonteladó partner által eladott készülékek száma még így is nagyon alacsony, tekintetbe véve, hogy sok kínai vásárol más típusú mobiltelefonokat és laptopokat a Taobao.com-on.
Saját magával versenyez az iPhone
Elemzők szerint mindez két tényezővel magyarázható: egyrészt a kínai piacon drágának számít a készülék, másrészt egyik modell sem támogatja a vezeték nélküli adattovábbításra alkalmas Wi-Fi technológiát (ez a korlátozás az állami szabályozásból adódik). A hivatalosan elérhető iPhone-nak a külföldről behozott, olcsó és teljes funkcionalitású modellekkel kell versenyeznie. A 32 GB-os iPhone 3GS szolgáltatói szerződés nélkül 1024 dollárba kerül Kínában, míg a szomszédos Hong-Kongban mindössze 800 dollár az ára.
Az Analysys International szerint a harmadik probléma az iPhone tartalmakat kínáló App Store csekély népszerűsége Kínában. Egyre több kínai használ bankkártyát, ám közülük kevesen alkalmazzák a fizetőeszközt mobilon keresztül történő vásárlásra, ehelyett jellemzően a szolgáltatók által kibocsátott kártyák terhére vásárolnak. Az is problémát jelent, hogy az App Store célközönségének körében alacsony a bankkártyák penetrációja. Az elemző szerint az Apple-nek új fizetési lehetőségeket és lokalizált tartalmakat kell kínálnia a siker érdekében.
Lesz még jobb?
A China Unicom közleménye szerint mindössze ötezer készüléket értékesítettek a hivatalos megjelenést követően, ehhez képest a dél-koreai KT szolgáltató 60 ezer online rendelést regisztrált a mobil előző heti premierje előtt. A kínai telekommunikációs vállalat továbbra is pozitív az iPhone jövőjét illetően, arra számít, hogy a 3G-s hálózatot használó fogyasztók 10 százaléka meg fogja vásárolni az Apple mobilkészülékét.
0 comments:
Post a Comment